Saturday, August 21, 2010

Adakah anda mengalami sembelit ketika menjalani program diet SD2 ?

Tanda-tanda:
Sembelit atau masalah buang air besar. Tidak kerap buang air juga mungkin berlaku jika anda sudah menjalani program diet SD2.
Sebab:
Pertukaran jenis makanan secara tiba-tiba boleh menyebabkan masalah ini sebagaimana anda mungkin telah lalui jika melancung ke negara lain. Anda juga mungkin kurang minum air, kurang senaman dan kurang makan serat disebabkan tidak boleh memakan buah-buahan dan juga anda masih kurang mengambil sayur-sayuran.
Apabila anda sembelit, anda mungkin juga kerap mendapat kekejangan otot, merasa kembung atau bloating, sakit kepala, sakit belakang dan merasa sembab serta tidak selesa.
Bagaimana mengatasi masalah ini:
Anda perlu mengambil makanan tambahan serat atau fiber supplement untuk mengatasi masalah sembelit. Pilihan anda diantaranya termasuk serbuk serat Fiber Max yang tidak berperisa yang boleh di beli bersama-sama Slim Diet II. Minum air yang cukup, cubalah bersenam dan perlahan-lahan tambahkan jumlah serat yang anda ambil dari jumlah 2 sudu besar setiap hari sekali sebelum tidur dicampur segelas air kosong sehingga sembelit anda hilang.

No comments:

Post a Comment